http://zs1zbaszyn.pl/wp-content/uploads/2019/04/logo-strajk-1030x681.png00Marta Misiewiczhttp://zs1zbaszyn.pl/wp-content/uploads/2019/04/logo-strajk-1030x681.pngMarta Misiewicz2020-05-12 22:05:072020-05-22 10:55:28A może jednak matura ustna 2020?
w związku z przedłużeniem przez Ministra Edukacji Narodowej okresu ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty do dnia 26 kwietnia br. pragniemy Państwa poinformować, że szkoła nadal będzie realizować nauczanie zdalne zgodnie z dotychczasowymi zasadami oraz harmonogramem oraz w miarę możliwości realizować wyznaczone zadania.
Z naszych dotychczasowych doświadczeń wynika, że wszyscy uczniowie naszej szkoły zostali objęci edukacją zdalną i kontaktują się z nauczycielami za pośrednictwem różnych środków komunikacji elektronicznej. Dzięki temu realizowane są – w miarę możliwości – treści programowe. Uczniowie są również objęci opieką psychologa i pedagoga szkolnego. Nad organizacją procesu nauczania na odległość sprawuje nadzór dyrekcja szkoły, monitorując przebieg zajęć i omawiając z nauczycielami ewentualne problemy podczas wideokonferencji, które odbywają się dwa razy w tygodniu.
Ponieważ zbliża się termin zakończenia roku dla uczniów klas maturalnych, wystawione zostały – zgodnie z procedurą – proponowane oceny dla maturzystów. Dnia 22 kwietnia odbędzie się online rada klasyfikacyjna. Pożegnanie absolwentów, ze względu na ograniczenia, nie odbędzie się, niestety, w tradycyjnej formie. O możliwości i sposobie odbioru świadectw uczniowie zostaną powiadomieni przez wychowawców.
W tym trudnym dla nas wszystkich czasie pragniemy Państwa zapewnić, że staramy się zagwarantować naszym uczniom – na ile to możliwe – dostęp do edukacji oraz pedagogiczne i psychologiczne wsparcie.
Jak radzi nasz szkolny psycholog, pani Ewa Kuczyńska: „Nikt z nas wcześniej nie doświadczył sytuacji takiej, jaką obecnie mamy i dlatego jest ona dla nasz szczególnie trudna, może rodzić lęk i frustracje związane z przyszłością. Jednak towarzyszy ona wszystkim i dlatego ważne jest, by każdego dnia uczyć się akceptacji tego, czego nie jesteśmy w stanie zmienić. Najrozsądniejszą drogą w obecnym czasie staje się zatem działanie w tych kierunkach, w których możemy uczynić rzeczy pożyteczne”.
Życzymy Państwu, byście odnaleźli w sobie siły, by stawiać czoła nowym wyzwaniom, skupiając swoją energię na tym, by odkrywać sens każdego dnia. Dzielimy się z Państwem pewnością, że nastąpią lepsze czasy.
Informuję, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 Zespół Szkół nr 1 w Zbąszyniu pozostanie zamknięty do 10 kwietnia włącznie.
W związku z powyższym, sprawy szkolne będą załatwiane jedynie następującymi kanałami komunikacyjnymi:
Apeluję do uczniów i rodziców o pozostawanie w domach.
Abyśmy wrócili do normalności potrzebna jest teraz izolacja. Proszę, aby nie dopuszczać młodzieży do spotykania się w grupach.
Bardzo chciałbym, aby ten czas nie skutkował zaległościami w edukacji naszych uczniów.
Proszę rodziców o wsparcie i motywowanie dzieci. Niech wykorzystają ten czas izolacji na powtórki, utrwalanie materiału, nadrobienie zaległości w czytaniu lektur i na przyswajanie podanych przez nauczycieli treści.
Zatroszczmy się również o dobry przepływ informacji między wszystkimi rodzicami i uczniami w klasach.
Od 25 marca do 10 kwietnia obowiązuje kształcenie na odległość, które jest obowiązkowe dla uczniów. Szczegóły zostaną podane 25 marca.
Czujnik smogu – looko2v3 mierzy temperaturę powietrza, wilgotność, stężenie pyłów: pm10, pm2,5 i pm1 oraz stężenie formaldehydu. Jakość powietrza przy budynku A naszej szkoły można sprawdzać pod adresem:
Dzięki temu urządzeniu możemy na bieżąco sprawdzać stan powietrza przy naszej szkole oraz prowadzić badania jakości powietrza. Czujnik został zakupiony w ramach projektu „Centrum monitoringu środowiskowego” finansowanego przez IKEA INDUSTRY.
Jakość powietrza określa sześciostopniowa skala. Bardzo dobry stan powietrza to kolor zielony.
http://zs1zbaszyn.pl/wp-content/uploads/2020/02/skala-zapylenia.png360766Jarosław Jankowiakhttp://zs1zbaszyn.pl/wp-content/uploads/2019/04/logo-strajk-1030x681.pngJarosław Jankowiak2020-02-22 18:36:252020-02-22 18:40:11Czujnik smogu na budynku A naszej szkoły
To już III zjazd projektu UMO (Uniwersytet Młodych Odkrywców) na Wydziale Biologii UAM w Poznaniu, w którym uczestniczyli uczniowie klasy II b LO.
Zajęcia trwały dwa dni, a tematem wiodącym było myślenie naukowe. Były to zajęcia laboratoryjne z fizjologii roślin i zwierząt, biologii molekularnej i ekologii.
Uczniowie budowali modele układu oddechowego, sprawdzali wydolność swoich płuc, określali zawartość różnych składników w owocach, izolowali DNA oraz badali jakość wody w pobliskim strumieniu na podstawie rozpoznawanych gatunków bezkręgowców.
Po raz kolejny nasi uczniowie mogli doskonalić swoje umiejętności pod okiem nauczycieli akademickich.
http://zs1zbaszyn.pl/wp-content/uploads/2020/02/20200218_125732.jpg15482064Jarosław Jankowiakhttp://zs1zbaszyn.pl/wp-content/uploads/2019/04/logo-strajk-1030x681.pngJarosław Jankowiak2020-02-22 17:55:282020-02-22 17:55:28Trzeci zjazd w ramach projektu Świat przyrody obszarem myślenia i działania Młodych Odkrywców na Wydziale Biologii UAM w Poznaniu
Fotoreportaż z matury 2020
Bezpieczeństwo podczas matur
Kolejna akcja krwiodawstwa
A może jednak matura ustna 2020?
Link do strony OKE – Kto może przystąpić do egzaminu maturalnego w części ustnej w 2020 r.
Wesołych Świąt Wielkanocnych
Szanowni Państwo, Rodzice uczniów ZS 1 w Zbąszyniu,
w związku z przedłużeniem przez Ministra Edukacji Narodowej okresu ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty do dnia 26 kwietnia br. pragniemy Państwa poinformować, że szkoła nadal będzie realizować nauczanie zdalne zgodnie z dotychczasowymi zasadami oraz harmonogramem oraz w miarę możliwości realizować wyznaczone zadania.
Z naszych dotychczasowych doświadczeń wynika, że wszyscy uczniowie naszej szkoły zostali objęci edukacją zdalną i kontaktują się z nauczycielami za pośrednictwem różnych środków komunikacji elektronicznej. Dzięki temu realizowane są – w miarę możliwości – treści programowe. Uczniowie są również objęci opieką psychologa i pedagoga szkolnego. Nad organizacją procesu nauczania na odległość sprawuje nadzór dyrekcja szkoły, monitorując przebieg zajęć i omawiając z nauczycielami ewentualne problemy podczas wideokonferencji, które odbywają się dwa razy w tygodniu.
Ponieważ zbliża się termin zakończenia roku dla uczniów klas maturalnych, wystawione zostały – zgodnie z procedurą – proponowane oceny dla maturzystów. Dnia 22 kwietnia odbędzie się online rada klasyfikacyjna. Pożegnanie absolwentów, ze względu na ograniczenia, nie odbędzie się, niestety, w tradycyjnej formie. O możliwości i sposobie odbioru świadectw uczniowie zostaną powiadomieni przez wychowawców.
W tym trudnym dla nas wszystkich czasie pragniemy Państwa zapewnić, że staramy się zagwarantować naszym uczniom – na ile to możliwe – dostęp do edukacji oraz pedagogiczne i psychologiczne wsparcie.
Jak radzi nasz szkolny psycholog, pani Ewa Kuczyńska: „Nikt z nas wcześniej nie doświadczył sytuacji takiej, jaką obecnie mamy i dlatego jest ona dla nasz szczególnie trudna, może rodzić lęk i frustracje związane z przyszłością. Jednak towarzyszy ona wszystkim i dlatego ważne jest, by każdego dnia uczyć się akceptacji tego, czego nie jesteśmy w stanie zmienić. Najrozsądniejszą drogą w obecnym czasie staje się zatem działanie w tych kierunkach, w których możemy uczynić rzeczy pożyteczne”.
Życzymy Państwu, byście odnaleźli w sobie siły, by stawiać czoła nowym wyzwaniom, skupiając swoją energię na tym, by odkrywać sens każdego dnia. Dzielimy się z Państwem pewnością, że nastąpią lepsze czasy.
Grono Pedagogiczne Zespołu Szkół nr 1 w Zbąszyniu
Szanowni rodzie, drodzy uczniowie!
Informuję, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 Zespół Szkół nr 1 w Zbąszyniu pozostanie zamknięty do 10 kwietnia włącznie.
W związku z powyższym, sprawy szkolne będą załatwiane jedynie następującymi kanałami komunikacyjnymi:
Kontakt rodziców i uczniów z nauczycielami (poza systemem wideokonferencji):
Bądźmy odpowiedzialni, poważnie potraktujmy zagrożenie.
Apeluję do uczniów i rodziców o pozostawanie w domach.
Abyśmy wrócili do normalności potrzebna jest teraz izolacja. Proszę, aby nie dopuszczać młodzieży do spotykania się w grupach.
Bardzo chciałbym, aby ten czas nie skutkował zaległościami w edukacji naszych uczniów.
Proszę rodziców o wsparcie i motywowanie dzieci. Niech wykorzystają ten czas izolacji na powtórki, utrwalanie materiału, nadrobienie zaległości w czytaniu lektur i na przyswajanie podanych przez nauczycieli treści.
Zatroszczmy się również o dobry przepływ informacji między wszystkimi rodzicami i uczniami w klasach.
Od 25 marca do 10 kwietnia obowiązuje kształcenie na odległość, które jest obowiązkowe dla uczniów. Szczegóły zostaną podane 25 marca.
dyrektor szkoły
Bogusław Pietrusiewicz
Zawieszenie zajęć
Czujnik smogu na budynku A naszej szkoły
Czujnik smogu – looko2v3 mierzy temperaturę powietrza, wilgotność, stężenie pyłów: pm10, pm2,5 i pm1 oraz stężenie formaldehydu. Jakość powietrza przy budynku A naszej szkoły można sprawdzać pod adresem:
https://looko2.com/tracker.php?lan=&search=D8BFC0C9C76E
Dzięki temu urządzeniu możemy na bieżąco sprawdzać stan powietrza przy naszej szkole oraz prowadzić badania jakości powietrza. Czujnik został zakupiony w ramach projektu „Centrum monitoringu środowiskowego” finansowanego przez IKEA INDUSTRY.
Jakość powietrza określa sześciostopniowa skala. Bardzo dobry stan powietrza to kolor zielony.
J. Jankowiak
Trzeci zjazd w ramach projektu Świat przyrody obszarem myślenia i działania Młodych Odkrywców na Wydziale Biologii UAM w Poznaniu
To już III zjazd projektu UMO (Uniwersytet Młodych Odkrywców) na Wydziale Biologii UAM w Poznaniu, w którym uczestniczyli uczniowie klasy II b LO.
Zajęcia trwały dwa dni, a tematem wiodącym było myślenie naukowe. Były to zajęcia laboratoryjne z fizjologii roślin i zwierząt, biologii molekularnej i ekologii.
Uczniowie budowali modele układu oddechowego, sprawdzali wydolność swoich płuc, określali zawartość różnych składników w owocach, izolowali DNA oraz badali jakość wody w pobliskim strumieniu na podstawie rozpoznawanych gatunków bezkręgowców.
Po raz kolejny nasi uczniowie mogli doskonalić swoje umiejętności pod okiem nauczycieli akademickich.
J. Jankowiak