Kolejny etap projektu „ Przez żołądek do wspólnej Europy bez granic”

24 września rozpoczęliśmy II etap projektu „Przez żołądek do wspólnej Europy bez granic”. Projekt ten jest finansowany ze środków Polsko – Niemieckiej Współpracy Młodzieży oraz przez Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu.
Tym razem spotkanie odbyło się u nas w Zbąszyniu. Gościliśmy w naszej szkole młodzież wraz z nauczycielami z Niemiec i Ukrainy. Po raz kolejny mogliśmy spotkać się z naszymi przyjaciółmi i kontynuować wspólne przełamywanie barier językowych i umacniać zawiązane przyjaźnie.
Razem spędziliśmy pięć dni. Pierwszego dnia zaraz po zakwaterowaniu uczestników projektu i oficjalnym rozpoczęciu kolejnej edycji projektu, udaliśmy się na wycieczkę do Urzędu Gminy w Zbąszyniu, a później na spacer po Zbąszyniu, aby pokazać gościom nasze małe, ale jakże urokliwe miasteczko.
Przez następne dwa dni mieliśmy możliwość wspólnie gotować w restauracji „Czwórka” oraz w restauracji hotelu Senator. W ten sposób nasi koledzy z Niemiec i Ukrainy mogli poznać nasze regionalne potrawy i smaki.
Po pierwszym dniu naszych małych „ Kuchennych rewolucji” udaliśmy się do Zielonej Góry, aby zwiedzić Stary Rynek oraz Palmiarnię. Następnego dnia, korzystając z pięknej pogody, pływaliśmy motorówką po jeziorze Błędno oraz zintegrowaliśmy się przy wspólnym ognisku.
Czwartego dnia byliśmy na spotkaniu z panem starostą Powiatu Nowotomyskiego Ireneuszem Kozeckim. Mieliśmy też okazję pokazać naszym kolegom Nowy Tomyśl, muzeum chmielu i wikliniarstwa w nowotomyskim parku. Po wspólnym obiedzie pojechaliśmy do Świebodzina, aby zobaczyć figurę Jezusa Chrystusa. Wieczorem tego samego dnia odbyła się uroczysta kolacja podsumowująca projekt, w której uczestniczył pan starostą oraz zaproszeni goście.
Ostatniego dnia projektu wyjechaliśmy do Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu na wykład pt. „Nowe trendy w zarządzaniu marketingowym w hotelarstwie”. Następnie zwiedziliśmy Stary Rynek oraz Browar. W południe pożegnaliśmy naszych gości, którzy udali się w długą podróż do domu.
Już nie możemy się doczekać ostatniego etapu projektu, który odbędzie się na wiosnę w zaprzyjaźnionej szkole w Werder. Nie możemy zapomnieć o towarzyszących nam nauczycielach pani Urszuli Wilkońskiej, Renacie Śliwie oraz panu wicedyrektorze Marku Furmanie, bez których ten projekt by się nie udał. DZIĘKUJEMY !