REGULAMIN NABORU UCZNIÓW  DO BRANŻOWEJ SZKOŁY I STOPNIA
W ZESPOLE SZKÓŁ NR  1 W ZBĄSZYNIU
NA ROK SZKOLNY 2019/2020
(na podbudowie gimnazjum)
- 1
Podstawa prawna 
- Regulamin naboru opracowano na podstawie:
 
- Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r., poz. 1943,
z późn. zm.); - Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60 z późn. zm.)
 - Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na lata szkolne 2017/2018-2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia, dla kandydatów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum (Dz. U. z 2017 r. poz. 586),
 - Zarządzenia nr 110.1.4.2019 Wielkopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 28 stycznia 2019 r. w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów na rok szkolny 2019/2020 do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, klas I publicznych szkół ponadgimnazjalnych, klas I publicznych branżowych szkół I stopnia i na semestr pierwszy klas I publicznych szkół policealnych;
 - Wykazu zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, ustalony przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty uwzględniany w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2019/2020.
 - Uzgodnień ze Starostwem Nowotomyskim.
 
- 2
Postępowanie rekrutacyjne i dokumenty 
- O przyjęciu kandydatów do wskazanej klasy pierwszej decyduje Komisja Rekrutacyjna powoływana przez Dyrektora Szkoły.
 - Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na wniosek rodzica (prawnego opiekuna) kandydata.
 - Kandydat ubiegający się o przyjęcie do szkoły branżowej we własnym zakresie wybiera zakład, w którym będzie przygotowywać się do określonego zawodu i pobiera od pracodawcy zaświadczenie, o którym mowa w §2 punkt 16 podpunkt 3.
 - Rekrutacja prowadzona jest drogą elektroniczną poprzez stronę www o adresie https://www.powiatnowotomyski.edu.com.pl/kandydat/app/, do której odnośnik znajduje się na stronie www.zs1zbaszyn.pl.
 - Po wypełnieniu danych na tej stronie kandydat powinien z niej wygenerować wniosek
o przyjęcie do szkoły, wypełnić go i podpisany przez rodzica(opiekuna) dostarczyć do sekretariatu szkoły – budynek „B” przy ul. 17 Stycznia 27. - Jeżeli kandydat nie ma możliwości dokonać rekrutacji elektronicznej samodzielnie drogą internetową, może to uczynić w Zespole Szkół nr 1 w Zbąszyniu, w sekretariacie szkoły.
 - Pisemny wniosek rodzica (prawnego opiekuna) kandydata jest rozpatrywany przez Komisję Rekrutacyjną, jeżeli złożył on pełną dokumentację – określoną w punkcie 16.
 - Zespół Szkół nr 1 w Zbąszyniu prowadzi nabór kandydatów na rok szkolny2018/2019
 
do dwóch oddziałów branżowej szkoły I stopnia.
- Liczba uczniów w oddziale wynosi minimum 28.
 - Jeżeli liczba uczniów przyjętych do oddziału jest mniejsza od 28, zostaje on utworzony po uzyskaniu zgody Starosty Nowotomyskiego.
 - W postępowaniu rekrutacyjnym Komisja Rekrutacyjna po przeliczeniu punktów za świadectwo ukończenia gimnazjum i wynik egzaminu gimnazjalnego oraz za inne osiągnięcia w sposób podany w tabeli w punkcie 11, uwzględniając zapisy z punktów 12-15 ustala listę kandydatów przyjętych do klas pierwszych zgodnie z kolejnością uzyskanych punktów.
 - Sposób przeliczania na punkty ocen[i] i innych osiągnięć kandydatów odnotowanych na świadectwie ukończenia gimnazjum i zaświadczeniach z egzaminu:
 
| ocena z j. polskiego i matematyki | max. 36 pkt. 
 ( cel-18 pkt. bdb-17 pkt. db-14 pkt. dst- 8 pkt. dop-2 pkt)  | 
| informatyka, geografia | max. 36 pkt.
 ( cel-18 pkt. bdb-17 pkt. db-14 pkt. dst- 8 pkt. dop-2 pkt)  | 
| świadectwo z wyróżnieniem | 7 pkt. | 
| Osiągnięcia[ii]:
 
 ·         tytuł finalisty w zawodach wiedzy  będącym konkursem przedmiotowym, finalisty, 
 · tytuł finalisty, laureata w zawodach z przedmiotów artystycznych, będącym konkursem o zasięgu międzynarodowym, krajowym, ponadwojewódzkim, wojewódzkim 
 · uzyskanie wysokiego miejsca w innych zawodach wiedzy, zawodach artystycznych organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły 
 Pełen wykaz zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, ustalony przez  Wielkopolskiego Kuratora Oświaty na podstawie art. 149 ust. 4 i ust. 7, art. 155 ust. 4, art. 165 ust. 3  ustawy 
  | 
Max 18 pkt.
 w tym 
 max. 10 pkt. za jeden tytuł 
 
 max. 10 pkt. 
 max. 4 pkt.  | 
| Osiągnięcia kandydata dotyczące aktywności i działalności na rzecz innych ludzi oraz środowiska w szczególności w formie wolontariatu.  | 
3 pkt. | 
| egzamin gimnazjalny:
 – „część humanistyczna” · język polski (max 100%=20 pkt) · historia i wiedza o społeczeństwie(max 100%=20 pkt) -„część matematyczno-przyrodnicza” · matematyka (max 100%=20 pkt) · przedmioty przyrodnicze(max 100%=20 pkt) -„część z języka obcego nowożytnego – poziom podstawowy” (max 100%=20 pkt) Wynik egzaminu gimnazjalnego podanego w % przelicza się na punkty według zasady:  | 
max. 40 pkt. max. 40 pkt. 
 
 
 max. 20 pkt  | 
SUMA PUNKTÓW MOŻLIWYCH DO ZDOBYCIA – 200
- Niezależnie od wyżej określonych zasad (pod warunkiem złożenia oryginałów dokumentów potwierdzających niżej wymienione osiągnięcia) na liście przyjętych kandydatów jest umieszczany na pierwszym miejscu, z wpisem LAUREAT:
 
- laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej,
 - laureaci konkursów przedmiotowych organizowanych przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty oraz innych kuratorów oświaty zgodnie z wykazem ogłaszanym przez w/w kuratoria oświaty.
 
- W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
 - W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, w trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie kryteria, które mają jednakową wartość:
 
- wielodzietność rodziny kandydata,
 - niepełnosprawność kandydata,
 - niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
 - niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
 - niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
 - samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
 - objęcie kandydata pieczą zastępczą.
 
- Dokumenty wymagane przy ubieganiu się o przyjęcie do szkoły:
- wniosek rodzica (prawnego opiekuna) kandydata o przyjęcie do szkoły, wygenerowany za pośrednictwem systemu elektronicznego naboru;
 - poświadczone przez dyrektora gimnazjum kopie świadectwa ukończenia gimnazjum
i zaświadczenia informującego o wynikach egzaminu gimnazjalnego (dostarczone do
25 czerwca 2018 r.); dostarczone mogą być również oryginały dokumentów, jeżeli kandydat już zdecydował, że Zespół Szkół nr 1 w Zbąszyniu jest szkołą pierwszego wyboru; - zaświadczenie od pracodawcy (rzemieślnika) o zapewnieniu realizacji zajęć praktycznych w danym zawodzie;
 - dwa zdjęcia (z podanym na odwrocie imieniem, nazwiskiem, datą urodzenia).
 
 - W przypadku, jeżeli składający wniosek o przyjęcie do szkoły chce, aby w postępowaniu rekrutacyjnym uwzględnione zostały kryteria wymienione w punkcie 12, 13 lub 14 powinien złożyć odpowiednio:
 
- zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych lub tytułu laureata konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim;
 - opinię wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną, w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej;
 - oświadczenie o wielodzietności rodziny;
 - dokument poświadczający niepełnosprawność kandydata lub jego rodziców albo rodzeństwa;
 - prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem;
 - dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia
9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, ze zm.). - 3
 
Terminy
- Terminy obowiązujące podczas rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych ustalone są na podstawie terminarza, stanowiącego załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 110.1.4.2019 Wielkopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 28 stycznia 2019 r. w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów na rok szkolny 2019/2020 do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, klas I publicznych szkół ponadgimnazjalnych, klas I publicznych branżowych szkół I stopnia i na semestr pierwszy klas I publicznych szkół policealnych.
 
- Składanie wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym – od 13.05.2019 do 31.05.2019 r. (do godz. 15:00)
 - Dostarczenie poświadczonych przez dyrektora gimnazjum kopii świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia informującego o wynikach egzaminu gimnazjalnego od
21 do 25 czerwca 2018 r. do godz. 15:00; dostarczone mogą być również oryginały dokumentów, jeżeli kandydat wskazał Zespół Szkół nr 1 jako szkołę pierwszego wyboru. - Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 20t ust. 7 ustawy – do 28 czerwca 2019 r.
 - Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych – 16.07.2019r. (godz. 10:00), na tablicy ogłoszeń w holu przy głównym wejściu (budynek „B” przy ulicy
17 Stycznia 27). - Złożenie oświadczenia woli podjęcia nauki w Zespole Szkół nr 1 w Zbąszyniu poprzez dostarczenie oryginałów świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego (o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej) do 24.07.2018 r. do godz. 13:00.
 - Podanie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły – 25.07.2018 r. o godz. 13:00, na tablicy ogłoszeń w holu przy głównym wejściu (budynek „B” przy ulicy
17 Stycznia 27). - 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły istnieje możliwość złożenia wniosku do Komisji Rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
 - Do 5 dni od dnia złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia Komisja Rekrutacyjna musi przygotować i wydać uzasadnienia odmowy przyjęcia.
 - Do 7 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia istnieje możliwość złożenia, do Dyrektora Szkoły odwołania od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia.
 - Do 7 dni od dnia złożenia odwołania od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej rozstrzygnięcie przez Dyrektora Szkoły odwołania od rozstrzygnięcia Komisja Rekrutacyjna wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia.
 - Jeśli szkoła nie dokona pełnego naboru do 24 lipca 2019 roku przeprowadzi dodatkowe postępowanie uzupełniające nie później niż do 29 sierpnia 2019 r.
 - Terminy postępowania uzupełniającego określa załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 110.1.4.2019 Wielkopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 28 stycznia 2019 r.
w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów na rok szkolny 2018/2019 do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, klas I publicznych szkół ponadgimnazjalnych, klas I publicznych branżowych szkół I stopnia i na semestr pierwszy klas I publicznych szkół policealnych. 
- 4
 
Postanowienia końcowe
- Zmiany do Regulaminu wprowadzane są na zasadach obowiązujących przy jego wprowadzeniu.
 - Regulamin jest podany do publicznej wiadomości na stronie zs1zbaszyn.pl oraz dostępny jest w sekretariacie szkoły.
 - Regulamin obowiązuje z dniem wydania zarządzenia dyrektora o jego wprowadzeniu.
 
[i] Sposób przeliczania na punkty ocen ze świadectwa ukończenia gimnazjum:
Celujący – 18 pkt.,
Bardzo dobry – 17 pkt.,
Dobry – 14 pkt.,
Dostateczny – 8 pkt.,
Dopuszczający – 2 pkt.
[ii] Szczegółowa punktacja osiągnięć kandydatów odnotowanych na świadectwie.
- Zawody wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
 - a) finalista konkursu przedmiotowego – 10 pkt.
 - b) laureat konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 pkt.
 - c) finalista konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 pkt.
 - Zawody wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 32a ust. 4 i art. 22 ust. 2 pkt 8 ustawy:
 - finalista konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 10 pkt.,
 - laureat turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 4 pkt.,
 - finalista turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 3 pkt.
 - Zawody wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
 - dwukrotny (lub więcej) finalista konkursu przedmiotowego – 10 pkt.
 - dwukrotny (lub więcej) laureat konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 pkt.,
 - dwukrotny (lub więcej) finalista konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 pkt.,
 - finalista konkursu przedmiotowego – 7 pkt.,
 - laureat konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 pkt.,
 - finalista konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 3 pkt.
 - Zawody wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 32a ust. 4 i art. 22 ust. 2 pkt 8 ustawy:
 - dwukrotny (lub więcej) finalista konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 10 pkt.,
 - dwukrotny (lub więcej) laureat turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 7 pkt.,
 - dwukrotny (lub więcej) finalista turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 5 pkt.,
 - finalista konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 7 pkt.,
 - tytułu laureat turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 3 pkt.,
 - finalista turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 2 pkt.;
 - Zawody wiedzy inne niż wymienione w pkt 1–4 artystyczne lub sportowe, organizowane przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
 - międzynarodowym – 4 pkt.,
 - krajowym – 3 pkt.,
 - wojewódzkim – 2 pkt.,
 - powiatowym – 1 pkt,
 
W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
