Pielgrzymka maturzystów

W dniu 15.03.2018  uczniowie Zespołu Szkół numer 1 w Zbąszyniu udali się na pielgrzymkę do Częstochowy. Celem wyjazdu było powierzenie wszystkich spraw związanych z egzaminem dojrzałości Matce Bożej – Królowej Polski. Miał on również charakter edukacyjny, ponieważ drugim punktem naszej wycieczki było zwiedzenie Auschwitz, jednego z największych nazistowskich obozów zagłady. Długi, pełen ciekawych przeżyć dzień rozpoczęliśmy już późnym wieczorem. O godzinie 22.30 wyruszyliśmy ze Zbąszynia w podróż. Na miejscu ujrzeliśmy klasztor na Jasnej Górze – miejsce modlitwy i wielu narodowych pamiątek. Na samym początku naszego pobytu wzięliśmy udział w mszy świętej. Uczestniczyliśmy w odsłonięciu cudownego obrazu i modliliśmy się w intencji o pomyślne zdanie matury. Następnie młodzież udała się do „Domu pielgrzyma”, aby zjeść śniadanie i nabrać sił na kolejną część wycieczki, jaką była droga krzyżowa. Uczniowie w skupieniu i ciszy uczcili mękę Pana Chrystusa. Na koniec mieli okazję zobaczyć skarbiec, gdzie znajduje się wiele cennych przedmiotów. Obecność w Jasnogórskiej świątyni i klimat modlitwy sprawiły, że mogliśmy wyciszyć nasze serca i wynieść z tego miejsca wiele refleksji. Kolejnym etapem naszej podróży było zwiedzenie „ Auschwitz”. Była to niepowtarzalna lekcja historii, która poszerzyła naszą wiedzę jeszcze bardziej. Mogliśmy ujrzeć jak niezwykłe okrucieństwo panowało w tym miejscu. Do czego zdolny był człowiek, kiedy przestawał szanować godność drugiego człowieka. Uczniowie w ciszy i skupieniu oglądali obraz bólu i cierpienia. Pani przewodnik dokładnie opowiedziała nam jak funkcjonował obóz i z jakimi warunkami musieli zmierzyć się więźniowie. To miejsce wzbudziło w uczniach wiele uczuć. Każdy z nich miał okazję zobaczyć prawdziwy obraz tego, co wydarzyło się w tym miejscu. Z  wycieczki wróciliśmy wzbogaceni o nowe doświadczenia i przeżycia. Była to ostatnia podróż przed maturą.