Klasa przyrodniczo-medyczna w Karkonoskim Parku Narodowym

W dniach 20-22.09.2017 klasa 2B, pod opieką pani Barbary Rau i pana Jaroslawa Jankowiaka, wybrała się na wycieczkę dydaktyczną do Karpacza.
Były to trzy intensywne dni, w czasie których udało nam się sprawdzić swoją wytrzymałość i zdobyć najwyższy szczyt Karkonoszy – Śnieżkę. Mimo niesprzyjających warunków pogodowych wszyscy go zdobyliśmy i zadowoleni z siebie udaliśmy się na odpoczynek przed kolejnym dniem. Uczestniczyliśmy również w prelekcjach przewodnika Karkonoskiego Parku Narodowego dotyczących edukacji ekologicznej. Mieliśmy też okazję zwiedzić wnętrze i poznać historię norweskiej Świątyni Wang oraz podziwiać górskie krajobrazy nad Małym Stawem w kotle polodowcowym. Ostatniego dnia naszej wycieczki udaliśmy się do Szklarskiej Poręby, gdzie zachwycaliśmy się urokiem 27-metrowego wodospadu Kamieńczyka. Zgłębiliśmy też tajniki wiedzy o ochronie gatunków flory KPN w Żywym Banku Genów w Jagniątkowie i w Centrum Edukacyjnym parku narodowego.  Ostatnim punktem podróży był zamek i góra Chojnik, która swego czasu widniała w logo KPN.
Bogatsi o nowe doświadczenia i nową dawkę wiedzy przyrodniczej powróciliśmy do Zbąszynia.